Suunnittelimme ja toteutimme Meidän Piha Oy:n verkkokaupan

Meidän Piha on yritys, jonka tavoitteena on auttaa pihan omistajia tekemään pihoistaan entistä viihtyisämpiä ja uudenlaiseen aktiivisuuteen kannustavia. Tätä tarkoitusta varten Meidän Piha etsii maailmalta ja Suomesta laadukkaita ratkaisuja tämän päivän lasten ja aikuisten tarpeisiin sekä tuo ne kaikkien ulottuville – Helposti ja varmasti.

Mainostoimisto Vetovoima suunnitteli ja toteutti asiakkaan verkkokaupan vastaamaan asiakkaan tarpeita. Sivuston toteutuksessa keskityimme erityisesti sivuston turvallisuuteen, helppokäyttöisyyteen ja tuotetietojen helppoon päivitettävyyteen. Verkkokaupassa voit ostaa Meidän Piha Oy:n tuotteita helposti osamaksulla, kortilla ja tilaaminen on varmistettu pankkitunnistautumisella.

Sivuston ilme on Meidän Piha Oy:n linjan mukainen ja muissa medioissa jo tutuiksi tulleet visuaaliset tunnisteet tekevät ilmeestä tunnistettavan ja brandin mukaisen.

Hakusanaoptimointi

Hakusanaoptimointi on monesti asiakashankintaa edullisimmillaan, mutta yrityksen on myös lunastettava nopeasti antamansa lupaus. Uutta tuotetta on turha markkinoida verkossa jos sinulla ei ole aikomusta käyttää saatua mielenkiintoa hyväksesi.

Hakusanaoptimoinnin avulla parannetaan usein palveluiden ja tuotteiden löydettävyyttä, mutta se on vain yksi osa-alue kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa. Esimerkiksi Facebook-markkinointi on tällä hetkellä suhteellisen uutta suomessa, mutta se tukee hyvin verkossa tapahtuvia markkinointiponnisteluja. Kannattaa kuitenkin muistaa, että potentiaaliset ostajat saapuvat sivustolle hakukoneiden kautta, mutta myös linkkitietoja pitkin, painetussa mediassa kerrottujen yhteystietojen kautta, uutisryhmien kautta, keskustelupalstoilta, TV- ja radiomainoksen muistijälkien tai ”word of mouth” kokemusten siivittämänä.

Hakukoneoptimointi ja verkkomarkkinointi ovat kuitenkin turhia, jos ne eivät tuota tulosta.

Osa verkkomarkkinoinnin “ammattilaisista” myyvät sinulle lisää kävijöitä verkkosivustollesi, joko yksittäisenä kampanjana tai 1000 kpl määrinä. Kutsun näitä kampanjoita kävijäpiikeiksi, koska ne näkyvät hetkellisenä nousuna kävijämäärätilastoissa, mutta tosiasia on se, että harvoin ne lisäävät myyntiä.
Tämän ongelman monet hakusanapalveluita tarjoavat yritykset sivuuttavat kokonaan.

Markkinoinnin, kuten mikä tahansa toimenpide perustuu siihen tosiasiaan että potentiaalinen asiakas hakee ratkaisua omaan ongelmaansa – sinun palveluiden ja tuotteittesi tehtävä on ratkaista ongelma, nopeasti ja tehokkaasti. Näin ollen verkkopalveluiden kävijämäärän ja myynnin kasvattaminen perustuu löydettävyyden ja tuotteen palvelulupauksien saumattomaan yhteistyöhön.

Parhaat alueelliset tv-mainokset

Mainostoimisto Vetovoiman suunnittelema ja toteuttama ”Vihreä jalanjälki” mainos on MTV3:n paras alueellinen tv-mainos 2009.

Mediatutkimuksista saadun tuloksen mukaan mainonta on saanut loistavan vastaanoton niin huomio- ja lukuarvoissa, brändin ja yrityksen tunnistettavuudessa, ollen kuitenkin samalla helppotajuinen ja uutta tietoa antava.

Kohti vihreää jalanjälkeä

Tampereen Sähkölaitos asiakkaiden hiilijälki pienenee kun Tampereen Sähkömyynti siirtyy uusiutuvilla energialähteillä tuotetun sähkön myyjäksi. Käytännössä Tampereen Sähkömyynti myy pienasiakkaille sähköä joka on tuotettu ympäristöystävällisesti vedellä ja tuulella. Näin tuotannossa ei synny haitallisia hiilidioksidipäästöjä (CO2).

Jos asut Pirkanmaalla ja haluat pienentää hiilijälkeäsi, klikkaa, tutustu ja ihastu.

Vihreä jalanjälki vetoaa

Mainostoimisto Vetovoiman suunnittelema ja toteuttama ”Vihreä jalanjälki” mainonta näkyy MTV3 televisiokanavalla, lehdissä sekä animaationa Aamulehden verkkosivuilla.

Mediatutkimuksista saadun tuloksen mukaan mainonta on saanut loistavan vastaanoton niin huomio- ja lukuarvoissa, brändin ja yrityksen tunnistettavuudessa, ollen kuitenkin samalla helppotajuinen ja uutta tietoa antava.

Kohti vihreää jalanjälkeä

Tampereen Sähkölaitos asiakkaiden hiilijälki pienenee kun Tampereen Sähkömyynti siirtyy uusiutuvilla energialähteillä tuotetun sähkön myyjäksi. Käytännössä Tampereen Sähkömyynti myy pienasiakkaille sähköä joka on tuotettu ympäristöystävällisesti vedellä ja tuulella. Näin tuotannossa ei synny haitallisia hiilidioksidipäästöjä (CO2).

Jos asut Pirkanmaalla ja haluat pienentää hiilijälkeäsi, klikkaa, tutustu ja ihastu.

Kuinka lisäät verkkokauppasi myyntiä?

Seksikkyys herättää mielenkiinnon, mutta on väärä tapa lisätä myyntiä
Joskus yksikertaiset keinot ovat parhaita, mutta unohtuvat liian usein monilta suunnittelijoita.

Kohta yksi: käyttäydy kuin asiakas

Toimi sivustosi “haamuostajana” ja tee pieni testi:

  • Tukeeko sivustosi visuaalinen ilme kohderyhmäsi tottumuksia ja avittaako se ostopäätöstä?
  • Löytyykö sivustosi asiakkaittesi käyttämillä hakusanoilla ja päätyvätkö he sen jälkeen oikealle tuote- tai palvelusivulle?
  • Ohjaatko asiakkaita tuotteittesi esillepanon ja löydettävyyden kautta?
  • Oletko tuotteistanut palveluitasi?
  • Löytyvätkö verkkokauppasi helposti, sekä oletko ryhmittänyt kaikki yrityksesi tiedot yhdelle alueelle?
  • Kuinka asiakaspalvelusi toimii?
  • Kuinka helposti onnistuu tarjouspyynnön tekeminen?
  • Painotatko sivuston tärkeimpiä päätoimintoja?
  • Onko sivustolla toimiva hakukenttä?
  • Aloitatko linkkien nimet tärkeimmillä hakusanoilla?
  • Tukeeko grafiikka sivuston aiheita?

Kohta kaksi: poista rekisteröityminen

Monet verkkokaupan pitäjät eivät ymmärrä että asiakas haluaa vain ostaa sivuilta jotain, eikä kuluttaa aikaansa rekisteröitymiseen. Potentiaalista asiakasta ei kiinnosta tulevaisuuden edut ja monet pitävät rekisteröitymistä pakollisena tietojen luovuttamisena yrityksen markkinointikoneistolle, ja mikä pahinta, liian monesti ensiostaja lopettaa ostoksien tekemisen kun eteen ilmestyy rekisteröintilomake.
Rekisteröitymisen poistaminen on lisännyt monessa verkkokaupassa myyntiä jopa 40%.

Tutki ja analysoi verkkokauppasi asiakaskäyttäytymistä. Kuinka monella asiakkaalla on useita asiakastilejä? Kuinka moni asiakkaasi käyttää ”unohditko salasanasi” toimintoa? Kuinka moni jatkoi sen jälkeen asiointia? Usein tilastot ovat karuja.

Testaa – ja muuta käytäntöä – poista rekisteröityminen. Muutos voi tuntua pieneltä, mutta tulokset ovat usein olleet hämmästyttäviä, varsinkin kaupoissa joiden liikevaihto muodostuu pienikatteisten tuotteiden suuresta myynnistä.

Sivu 2 (4)1234